Monday, November 12, 2012

Homesick sikit.

Hi assalamualaikum. Mggu nih study week. Hm masa utk study and pulun siap kan final projek tp jiwa dekat rumah je. Acanee tuh? Hahaha. Serious tk boleh buad kerja kot. Asek teringat rumah. Rumah sejengkal je pun. Mungkin sbb parents aku ada dekat rumah. Sebelum nih dorg tkda aku tk rasa sgt nak balek. Dannnnn sekarang aku sedang berada di rumah! Hahaha. So aku sambung study and siap kan assgment dekat rumah jelah. Oh harap harap assgment aku brjalan dgn lancar tanpa sebarang gangguan tv, internet, makanan and jalan jalan.

Sebut pasal homesick, aku teringat zaman zaman sekolah. Selalu gila homesick nak balek rumah. Kdg kdg saket sikit nak balek. Ha tuh lah aku y suka amek kesempatan atas kesenangan. Hahaha. Masa dekat asrama masa y aku suka cuma hari Isnin dgn Jumaat. Hari Isnin balek asrama brgosip sbb dua hari tk jumpa boleh kumpul 100 cerita bila tk jumpa dorg semua. Hahaha. And hari Jumaat balek rumah, hahaha. Paling tk lupa bila dapat brkhidmat utk koperasi sekolah. Ha aku dulu pengutip sampah y brsticker dekat sekolah. Kira nya aku suka brkerja lebih lah jugak, hahaha. Bila tukar dekat koperasi dapat duet. Bukan sbb tkda duet tp saja buad kerja amal :P Hooo rindu pulak masa sekolah.

Sekarang dah tk sama dgn sekolah. Dulu sekolah tk buad kerja sekolah cikgu marah sama lah jugak dgn kolej. Hm tp keadaan y brbeza. Bila sekolah boleh main main kdg kdg tk siap kerja sekolah kenduri je kan ramai ramai. Sekarang nak kenduri apa kalau dah kerja semua kena laen laen. Huaaa. Hm tp dunia kolej lg best act. Lg mencabar. So, menuntut lah ilmu ke negara Malaysia. Ada kaitan tk? =.='

Sekian, assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment